Excelsior

De week van 4 februari tot en met 11 februari stond bij Excelsior Rotterdam in het teken van de maatschappelijke stichting Excelsior4All. Gedurende de hele week kwamen de verschillende projecten en pijlers naar voren. Donderdag 8 februari stond in het teken van de pijler educatie. Hieronder vallen de projecten Excelsior Schools en Playing for Success.

Activiteiten
Om de pijler educatie naar voren te brengen werd de Imeldaschool in Rotterdam een uur lang overgenomen door Excelsior4All en werden er verschillende activiteiten georganiseerd. In groep 1 tot en met 4 werd voorgelezen door teammanager Dennis van der Neut van het eerste elftal. In groep 5 werd een persconferentie gehouden en konden de kinderen hun vragen stellen aan de spelers Marouane Afaker en Desevio Payne. Groep 6 kreeg een voetballes gegeven door Yessin van der Pluijm (speler Excelsior onder 19), Stanley Elbers en Hicham Faik (beide spelers van Excelsior Rotterdam). Groep 7 kreeg een les vanuit Playing for Success gegeven door studenten. En de Anne Frank Stichting verzorgde in groep 8 een les over discriminatie.

Geslaagde middag
In het geheel kunnen wij spreken van een geslaagde middag, waarbij de Imeldaschool een korte impressie heeft gekregen van de activiteiten binnen de pijler educatie en een uur lang mocht proeven van de Excelsior beleving.

• SAM_3963.JPG